iklan komersil

dewan pemuda pas kawasan ipoh timur 08013010068528 bank islam malaysia berhad

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN IPOH TIMUR 08013010068528 bank islam malaysia berhad

Khamis, Disember 10, 2009

Pemuda Wilayah seru rakyat tolak parti rasis Umno


KUALA LUMPUR, 10 Dis: Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) menyeru rakyat agar meninggalkan Umno yang bersifat perkauman sebaliknya menyokong PAS yang memperjuangkan Islam yang syumul.

Ketua Penerangannya, Suhaimi Abdul Aziz dalam satu kenyataan berkata, PAS adalah wadah yang terbaik untuk rakyat Malaysia kerana Islam yang diperjuangkan bersifat sejagat dan tidak meletakkan kepentingan hanya kepada kaum-kaum tertentu seperti yang diamalkan oleh Umno dan parti-parti lain dalam Barisan Nasional.

Kenyataan itu sebagai respon kepada kenyataan Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mengakui Umno adalah sebuah perti perkauman yang dilihat bercanggah dengan kenyataan pemimpin-pemimpin Umno sebelum ini, kononnya Umno adalah parti untuk semua rakyat.

"Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan memandang berat kenyataan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir itu.Kenyataan bekas Perdana Menteri yang pernah memimpin Umno selama 22 tahun itu, membuktikan kebenaran selama ini bahawa Umno memang sebuah parti perkauman... Berita selanjutnya di HarakahDaily.

BKA : Rasis atau dalam inggerisnya racist bermakna perkauman. UMNO itu sendiri bermakna Pertubuhan Kebangsaan  Melayu Bersatu. Sudah tentulah parti ini bermati-matian memperjuangkan kemelayuannya dan Nabi SAW sekeras-kerasnya melarang umat yang beragama Islam yang apa jua juga bangsanya dari memperjuangkan kebangsaan, perkauman atau ashobiyyah.

Nabi SAW bersabda:

من قاتل تحت راية عمية يغضب لعصبة أو يدعو إلى عصبة أو ينصر عصبة , فقتل , فقتلتة جاهلية

Barangsiapa yang berperang di bawah bendera kebutaan, dan menyeru kepada racism (ashobiyyah) atau marah kerana racism (ashobiyyah), atau menyeru kepada racism atau membantu atas dasar racism, dan terbunuh, maka matinya adalah mati jahiliyyah. (HR Muslim, al-Nasa’ie dan Ahmad,)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan