iklan komersil

dewan pemuda pas kawasan ipoh timur 08013010068528 bank islam malaysia berhad

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN IPOH TIMUR 08013010068528 bank islam malaysia berhad

Khamis, Disember 17, 2009

antara doa akhir tahun dgn bolasepak akhir yang mana kita lakukan la nie


MALAYSIA mengakhiri penantian 20 tahun pingat emas bola sepak Sukan Sea apabila menewaskan Vietnam 1-0 di Laos, sebentar tadi. Gol kemenangan hasil jaringan sendiri pemain Vietnam, Mai Xuan Hop pada minit ke-84. Berita dipetik dari Berita Harian.

Hmmmm.... inilah situasi yang berlaku selepas Maghrib sebentar tadi. Semasa saya sedang menikmati juadah iftar di sebuah restoran di Pasir Puteh, Waktu Maghrib menyaksikan restoran itu dipenuhi dengan warga Melayu Islam kerana menyaksikan siaran langsung yang dipancarkan dari stesen RTM TV1. Manakah lebih aula, TV atau duduk beriktikaf di masjid sambil membaca doa ini ?

Allah S.W.T Berfirman :

وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ ۖ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِن دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ
 
"Dan (di antara keburukan orang-orang yang melakukan syirik): Apabila disebut nama Allah semata-mata (di dalam doa dan sebagainya), segan serta liarlah hati mereka yang tidak beriman kepada hari akhirat dan apabila disebut nama-nama yang mereka sembah dan puja yang lain dari Allah, mereka dengan serta merta riang dan gembira." (QS Az Zumar : 45)


1 ulasan:

Ayid berkata...

Salam aya akhi,

Ramai rakyat Malaysia hasil tarbiah UMNOngok, tidak menyambut awal muharam. Mereka menyambut perlawanan bola sepak. Mereka tidak tahu kelebihan dari bulan muharam, untuk kita berdoa penutup dan pembuka tahun hijrah 1431 ini. Selagi UMNOngok tak titumbangkan selagi itu rakyat akan dibuai lena dengan hiburan yang melampau

Catat Ulasan