iklan komersil

dewan pemuda pas kawasan ipoh timur 08013010068528 bank islam malaysia berhad

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN IPOH TIMUR 08013010068528 bank islam malaysia berhad

Rabu, Jun 02, 2010

Ahdaf Pemuda 2010 Bahagian 1


وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ ﴿١٢٠﴾ 
"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu." (QS Al Baqarah : 120)

Di dalam Al Quran , Allah swt. telah secara tegas memberikan peringatan kepada kaum muslim untuk bersikap hati-hati kepada bangsa Yahudi. Allah swt mengingatkan bahwa orang-orang Yahudi tidak akan rela kepada kaum muslim sampai kaum muslim tunduk serta mengikuti kemauan dan keinginan mereka. Lantas bagaimana upaya orang-orang Yahudi untuk mencapai cita-cita mereka?

Tentu saja idea dan metodologi serta caranya boleh jadi berbeza-beza dari masa ke masa. Inilah justeru yang penting diketahui kaum muslimin. Sebab, acap kali kaum muslim faham bahawa orang-orang Yahudi merupakan musuh besar mereka, namun sering kali pula mereka terperangkap oleh idea-idea, metodologi dan tipu daya orang-orang Yahudi, baik sedar mahupun tidak. Kerananya, berhati-hati terhadap idea, metodologi dan cara hidup mereka memperdayakan kaum muslimin menjadi bahagian yang sangat penting untuk diketahui.

Yahudi dan Simpul-simpul Kekuasaan Dunia: Ekonomi, Politik dan Hukum Perundangan.

Sesungguhnya manusia tidak dapat melepaskan dirinya dari ekonomi kerana ia termasuk urat nadi kehidupan. Menguasai ekonomi adalah untuk bisa menguasai dunia. Orang-orang Yahudi sangat faham tentang ini. Namun tentu saja dengan agama Yahudi yang hanya sebatas mengajarkan masalah individual, mereka tidak boleh merealisasi keinginan tersebut. Dalam keadaan ini kaum Yahudi menyakini dan menjadikan kapitalisme sebagai idea dasar untuk menguasai ekonomi dunia.

Tidak mengherankan, kerananya peranan orang-orang Yahudi dalam kapitalisme ekonomi dunia menjadi sangat besar. Tentunya bukan bererti ekonomi kapitalisme hanya dibangunkan oleh orang-orang Yahudi. Namun orang-orang Yahudi inilah yang memperkokoh ide-ide dan pelaksanaan ekonomi kapitalis.
Bank-bank Yahudi adalah inovator-inovator, pemberi idea-idea, organisator-organisator dalam sistem efektif (securities), memainkan peranan besar dalam mendirikan bursa-bursa efektif (stock exchange), dan bahawa mereka memainkan peranan penting dalam perkembangan wang kertas (bank notes) di dalam kegunaan modennya sebagai sekuritas yang dapat diperjualbelikan. Hingga saat ini lembaga-lembaga kapitalisme antarabangsa seperti IMF, Bank Dunia, Bursa Saham, Bank-bank antarabangsa banyak dikuasai oleh orang-orang Yahudi.

Tidak hanya dalam bidang ekonomi, lembaga-lembaga politik dan undang-undang antarabangsa juga banyak dipegang oleh orang-orang Yahudi, seperti PBB, dan beberapa organ penting PBB seperti Majlis Umum, Dewan Keamanan, FAO, UNESCO. Mahkamah Internasional pun penuh dengan pakar-pakar Yahudi. Melalui lembaga inilah – yang sesungguhnya merupakan alat kapitalis global- orang-orang Yahudi menguasai dunia.

Yahudi Menguasai Amerika.

Seberapa besar kekuatan pengaruh Yahudi di Amerika Syarikat? Situasi ini dapat diketahui dari beberapa sumber kekuatan Yahudi dalam politik AS, antaranya:

Ø Pertama, senjata politik. Melalui ini kelompok Yahudi akan dapat mengecap dan memberi label anti Yahudi, Pro Arab, atau anti semit kepada mereka yang mengkritik Israel.

Ø Kedua, suara masyarakat Yahudi. Meskipun Amerika memiliki tradisi demokrasi sangat kental, namun sesungguhnya hanya sedikit penduduk AS yang memberikan suaranya, bahkan hampir setengah dari pemilih tidak memberikan suara. Sebaliknya enam juta Yahudi yang hanya 3% dari seluruh penduduk dapat secara maksimum memberikan 90% suara mereka.

Ø Ketiga, kemampuan orang-orang Yahudi dalam memberikan dana yang besar untuk pendokong dan penyokong parti politik terutamanya calon yang mereka percaya akan mendukung kepentingan Yahudi.

Ø Keempat, alat-alat propaganda. Dari 1700 media dan surat khabar, 3% nya milik Yahudi dan begitu pula dengan majalah mingguan berpengaruh seperti Newsweek, Time, US News and Worl Report, majalah intelektual seperti; Nation, The Republic, The New York Times Review of Book, serta tiga jaringan televisyen  terkemuka seperti; The American Broadcasting Corporation, The Columbia Broadcasting Corporation, dan The National Broadcasting Corporation.

Ø Kelima, organisasi-organisasi Yahudi yang jumlahnya sangat banyak hingga mencapai 200-an. Bentuk organisasi tersebut merupakan organisasi kemasyarakatan, zionis, politik dan lobi seperti AIPAC (American Israel Public Affair Committee) yang terdaftar di kongres AS. Di perfilman apatahlagi, dunia glamour ini didominasi oleh Yahudi amat kuat. Lihat saja William Fox yang memiliki Fox Company, Samuel Golden yang mengelola Golden Lewis Mayer, Harny Warner yang memiliki Warner & Bross dan Hot Dixon bos Paramount.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan