iklan komersil

dewan pemuda pas kawasan ipoh timur 08013010068528 bank islam malaysia berhad

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN IPOH TIMUR 08013010068528 bank islam malaysia berhad

Sabtu, Julai 10, 2010

DERMASISWA : GUNA DUIT UMNO ?

KENYATAAN MEDIA 9 JULAI 2010

Dewan Pemuda PAS Kawasan Ipoh Timur (DPPK IT) kesal dengan tindakan Yayasan Perak yang jelas menjadi agen kepada aktiviti Umno melalui Majlis Penyerahan Dermasiswa Yayasan Perak anjuran Sekretariat Pelajaran Umno Bahagian Ipoh Timur bertempat juga di Bangunan Umno Negeri Perak seperti peruntukan tersebut daripada Umno dan bukannya kerajaan negeri.

DPPK IT mempertikai peranan sebenar Yayasan Perak yang sepatutnya tidak diperalatkan dan menjadi pentas bagi Umno / Barisan Nasional (BN) untuk menjaga kepentingan Umno semata-mata dan ini tidak sepatutnya berlaku. Ini sudah tentu memberikan tanggapan kepada rakyat bahawa Yayasan Perak sebenarnya sebahagian daripada Umno / BN termasuk lubuk kewangannya.

Perkara ini jelas serius dan DPPK IT mendesak agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) membuat siasatan kerana berlaku penyalagunaan kuasa yang jelas kerana penyerahan dermasiswa tersebut mempunyai kaitan dengan satu peruntukan wang rakyat yang telah disalahgunakan oleh Umno / BN. Sepatutnya penyerahan dermasiswa tersebut tidak dipolitikkan kerana semua rakyat berhak mendapat jika ianya layak.

DPPK IT juga merasakan bahawa tindakan tersebut merupakan tindakan terdesak bagi mengaburi mata rakyat seolah-olah bahawa Umno membela nasib mereka. Tetapi mereka lupa semasa pemerintahan Pakatan Rakyat (PR) Negeri Perak dahulu, peruntukan dermasiswa ini meningkat lebih baik daripada zaman pemerintahan BN sebelumnya.

SALMAN HAJI SALEH












Ketua,
Dewan Pemuda PAS Kawasan Ipoh Timur.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

memfitnah adalah lebih besar dosanya dari membunuh... berfikir dahulu sebelum berkata-kata, sy berada dalam majlis tersebut dan sy merupakan salah seorang penerima Dermasiswa Pendidikan Yayasan Perak..

Tanpa Nama berkata...

ate nyer pukimak orang pas nie! komer tak dapat nak kata macam2 pulak. ate menang dasar binatang yg menjaga kepentingan DAP laknat adalah PAS anjing!

Alil Muhamad berkata...

Asalamualaikum, saya terpanggil menjawap tohmahan DPPKIPOHTIMUR.COM kerana sangatterkilan dan keliru dengan politik sempit mereka.

Setahu saya Yayasan Perak professional dan tegas dalam menjalankan amanahnya termasuk semasa PR memerentah seperti yang di akui sendiri olih penulis blog tersebut.

Soal penyampaian oleh siapa hatta termasuk penulis sendiri tidak menyalahi mana-mana undang-undang kerana sekadar menyampaikan pemberian di manakah kesalahnya?... See More

Saya sendiri ada di dalam majlis tersebut dan ia tidak langsung di salah guna selain meyampaikan pesan agar anak-anak yang dibantu menunaikan tanggung jawap sebagai pelajar serta nasihat-nasihat yang berguna untuk panduan semua'

Penulis jangan prejudis dan harap dapat membuka minda denganluas agar tidak mengusulkan sesuatu yang merugikan apalagi membuang masa pehak berkuasa kerana aga tugas lain yang lebih penting dari hal yang tidak perlu dipersoalkan...terima kasih
ALIL MUHAMAD

Haikal Yazid berkata...

saya tk + urusan politik b4 this, saya baru nak kenal umno, pas, pkr dll.....tp mungkin saya batalkan niat saya nak kenal parti2 tersebut krna prangai politcian d msia ni kebanyakan mengarut..e.g perkara yg baik sampaikan dermasiswa pon jadikan issue...kerja baik patut kita galakkan...saya sbg melayu rimaslah tgk org melayu gaduh ni. umno pas gaduh lim kit siang ketawa kah kah kah....bodoh punya melayu..bukan saya kata...lks kata d belakang kwn2 melayu dia yg bodoh.

Mornee Arshad berkata...

HY : sy bersetuju dengan pendapat saudara, sepatutnya isu sampaikan dermasiswa tidak patut ditimbulkan kerana ianya merupakan bantuan kepada mereka yang berjaya tetapi tidak mempunyai kewangan yang mencukupi utk memasuki pusat pengajian tinggi, rasanya siapa yang menganjurkan majlis adalah tidak penting asalkan ianya dapat membantu meringankan beban sesebuah keluarga yang memerlukan... so untuk apa dipertikaikan siapa yang MENGANJURKAN???? betul tak???

TINA ZAHARI berkata...

yes...sesungguhnya saya amat malu dgn bangsa saya yang seringkali menikam bangsa sendiri...ibarat meludah ke langit jatuh ke batang hidung sendiri...sapa yang gelak???? LKS jugak yang happy...
P/S : PEMUDA PAS IPOH TIMOR..satu jari ditunding kepada UMNO Ipoh Timor...4 jari pula ditunding kepada diri sendiri...menunjukkan betapa busuk nya hati wahai 'AHLI SYURGA'....

Zaman pemerintahan DS Nizar juga ada memberi sumbangan menggunakan saluran YAYASAN PERAK... so?? kami sentiasa bersangka BAIK kepada org yg kononnya AHLI-AHLI SYURGA..tidak pula kami mendesak SPRM supaya menyiasat Kerajaan PAKATAN RAKYAT... walaupun kami tahu apa yang anda tahu wahai ahli sufi...(sufi ke?) tapikan dikatakan mereka mengakui mereka adalah ahli syurga...sufi la kot...tapi macam munafik je...

Bentayan Sonata @ Adik Beradik Nyer berkata...

Pada majlis tersebut ada melayu, cina, india.. semua dapat sama adil, sama rata.. itu perjuangan untuk rakyat! cemburu ke sebab UMNO dapat menarik yang bukan melayu hadir ke majlis anjuran UMNO?? ohh, bukan cemburu, tapi dah GAYAT sbb hilang sokongan!

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum wbt...

Kepada saudara Salman yg tak pernah sy kenali...
Komen mmg lebih senang dari cuba mmbuat ape yg kite sdg komen tersebut...Melihat salah org dari salah sendiri juge mudah...Cermin diri sendiri dulu..lebih baik buat usul2 yg dpt myelamatkan ISLAM...sbg contoh brsekongkol dengan Karpal sing..Soal dia,ape yg anda buat..
Renung2 kan...

Sokong Islam Anda Selamat! Sokong PAS anda Sesat!

Catat Ulasan