iklan komersil

dewan pemuda pas kawasan ipoh timur 08013010068528 bank islam malaysia berhad

DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN IPOH TIMUR 08013010068528 bank islam malaysia berhad

Khamis, Oktober 13, 2011

Inkues Baharudin Ahmad ditolak

 
Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak permohonan balu allahyarham Baharudin Ahmad untuk meminta majistret mengadakan inkues ekoran kematian suaminya pada perhimpunan BERSIH 2.0 9 Julai lalu.

NONEHakim Datuk Su Geok Yiam berkata, permohonan isteri allahyarham - Rosni Malan - pra-matang, remeh, menyusahkan dan menyalah guna proses mahkamah.

"Berikutan ini, Mahkamah Tinggi membenarkan bantahan awal oleh Timbalan Pendakwa Raya yang mewakili responden dalam kes itu, "katanya.

Rosni menamakan ketua polis Kuala Lumpur, ketua polis negara, majistret Kuala Lumpur dan Pendakwa Raya sebagai responden.
Baharudin, 59, didakwa rebah semasa menyertai perhimpunan di perkarangan KLCC pada 9 Julai lalu, dan disahkan meninggal dunia sebaik dibawa ke jabatan kecemasan, Hospital Kuala Lumpur pada jam 5.10 petang.

Bedah siasat ke atas dijalankan kira-kira lima jam kemudian oleh dua orang ahli patologi di hospital sama.

Kematian allahyarham menjadi perhatian apabila ia turut dikaitkan dengan dakwaan keganasan yang dilakukan polis ketika menyuraikan kumpulan yang berhimpun di sekitar ibu negara pada 9 Julai lalu.
MALAYSIAKINI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan